منابع اطلاعاتی اهوازجابز

اطلاعات درج شده در سایت اهوازجابز، کاملا مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اهوازجابز با گردهم آوردن داده‌‍‌های مختلف ثبت شده در منابع مختلف، اقدام به ارائه خدمات خود کرده است.

منابع اطلاعاتی اهوازجابز
منابع اطلاعاتی اهوازجابز

از چه منابعی استفاده می‌کنیم؟
ما در اهوازجابز به دنبال داده‌های باز هستیم. داده‌هایی که در اختیار همه است و همه می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اهوازجابز با استفاده از داده‌های باز موجود در کشور، توانسته گام بزرگی در جهت شفافیت هرچه بیشتر در معرفی مشاغل، کسب و کارهای و شرکت ها و سازمان‌ها بردارد. قابلیت استفاده بدون وجود محدودیت خاص از اطلاعات را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین ویژگی در داده‌های باز دانست.

 

به طور کلی داده‌های باز دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  1. داده‌ی باز نیازمند اخذ مجوز و اجازه نیست.
  2. رایگان و بدون هزینه است.
  3. قابل ترکیب، ویرایش و استفاده مجدد است.

 

داده های باز منابع حاکمیتی که اهوازجابز از آنها استفاده می‌کند عبارت است از:
وبسایت انجمن های رسمی کشوری
وبسایت اتحادیه های رسمی کشوری
وبسایت اصناف رسمی کشوری
وبسایت روزنامه رسمی
سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک / سازمان ثبت اسناد یکی از مهمترین ارکان و مراجع تخصصی در خصوص بررسی وضعیت فعالیت شرکت‌ها در ایران مشغول به فعالیت است. بخشی از اطلاعات منتشر شده در اهوازجابز با استفاده از داده‌های منتشر شده توسط این سازمان، گردآوری و منتشر شده است
سامانه ایران کد
سامانه جامع تجارت
گمرک جمهوری اسلامی ایران / آمار سالانه تجارت و ارزش گذاری کالاها از طریق سامانه گمرک دریافت و در سامانه اهوازجابز منتشر می‌شود.

سازمان ملل
کاربران / تا به امروز بیش از ۵۰ هزار عنوان تغییر در موارد مختلف، به کمک کاربران اهوازجابز مورد بررسی و اصلاح قرار گرفته است.

دبیری / قسمتی از داده‌های وب‌‌سایت اهوازجابز از طریق دبیران این سایت جمع آوری شده است. دبیران اطلاعات مرتبط با شرکت‌ها و افراد را اصلاح و ویرایش می‌کنند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت / در آمارنامه‌ها و پورتال‌های داده‌ای مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاعات مرتبط با شرکت‌های صنعتی و معدنی ارائه شده و داده‌ی مرتبط با صنعت و تجارت از طریق مطابقت با کد ملی شرکت‌ها و افراد قابل استخراج است.
سامانه کدال
مرکز شرکت‌های دانش بنیان
بانک مرکزی
بانک جهانی